Wat kun je nog wel ontbijten? Meer dan 10 tips!

Get the inspiration! – ontbijt 

Een veel gestelde vraag aan mij is waar ik de inspiratie vandaan haal om iedere dag weer gezond, gevarieerd, lekker en verrassend te eten. Omdat dit mijn passie is, is dit voor mij niet zo moeilijk en struin ik dagelijks internet af op zoek naar lekkere, gezonde en makkelijke recepten. Deze bewaar ik vervolgens op mijn computer en zo heb ik iedere dag weer genoeg mogelijkheden om uit te kiezen. Ik begrijp dat wanneer je deze passie niet deelt, maar wel graag gezond wil eten het niet altijd meevalt om dagelijks weer een gevarieerd ontbijtje, lunch, diner en snackje voor de dag te toveren. De komende weken deel ik voor alle momenten van de dag verschillende ideeën. Vandaag deel ik meer dan 10 ontbijt-tips!

  • kwark met (home made) granola en fruit
    Muesli of granola uit de supermarkt bevat vaak veel verborgen suikers, daarom maak ik het liever zelf. Check het recept hier.

     

    Homemade granola


  • volkoren-, spelt-, zuurdesem- roggebrood of crackers, besmeerd met roomboter en belegd met:vleeswaar o.a. kalkoen- en kipfilet, rosbief, fricandeau, rookvlees (liefst biologisch)kaas 40+/30+ en 20+, geitenkaasgebakken ei/roerei eventueel met champignons, zalm, avocado, tomaat, paprika

    gekookt ei

    zelfgemaakte salade tonijn-, zalm-, vlees, en eiersalade. (eventueel) dressing op basis van yoghurt met beetje mayonaise

    hüttenkäse of kwark met bv. tomaat, komkommer, bieslook en andere verse kruiden

    biologische pindakaas of notenpasta evt. met banaan, komkommer

    crackers

  • havermout in allerlei vormen, overnight, met appel, peer, bessen, noten, zaden etc.
  • bananenpannenkoekjes
    Wanneer je gebruik maakt van een bakbanaan in plaats van gewone bananen, zijn de pannenkoekjes steviger van structuur en makkelijker te bakken. Hier staat hoe je deze pannenkoekjes kunt maken!
    Banaanpannenkoekjes
  • Gezonde wafels! Wafels kunnen iedere dag, zeker als je gezonde varianten maakt.
    Mocht je geen wafelijzer hebben, kun je van het beslag ook heerlijke pannenkoekjes maken.
    Wij van Floraa eten graag deze suikervrije én glutenvrije variant.

    gezonde-wafels-recept-glutenvrije-wafels-suikervrije-wafels-gezond-bakken
blank
Susan

Susan is mama van drie en geeft voorlichting op sportclubs over voeding en beweging. Sinds kort geeft ze ook kookworkshops voor kinderen en ouders. Klik hier voor haar persoonlijke pagina!