Wat mag je eten als tussendoortje? 10 gezonde snacks!

Een veel gestelde vraag aan mij is waar ik de inspiratie vandaan haal om iedere dag weer gezond, gevarieerd, lekker en verrassend te eten. Omdat dit mijn passie is, is dit voor mij niet zo moeilijk en struin ik dagelijks internet af op zoek naar lekkere, gezonde en makkelijke recepten.

Deze bewaar ik vervolgens op mijn computer en zo heb ik iedere dag weer genoeg mogelijkheden om uit te kiezen. Ik begrijp dat wanneer je deze passie niet deelt, maar wel graag gezond wil eten het niet altijd meevalt om dagelijks weer een gevarieerd ontbijtje, lunch, diner en snackje voor de dag te toveren.

De komende weken deel ik voor alle momenten van de dag verschillende ideeën. Vandaag deel ik 10 gezonde en lekkere tussendoortjes!

  • Fruit
    FullSizeRender(3)
  • Kwark of hüttenkäse. Je kunt dit eventueel zoeter maken met een lepeltje kokosbloesemsuiker of rauwe biologische honing. Met hüttenkäse kun je ook op de hartige toer door stukjes komkommer en paprika toe te voegen.
  • rijstwafel, tarwevrij volkoren knäckebröd of roggebrood belegd met zalm of ander hartig beleg. Bij voorkeur in combinatie met rauwkost zoals tomaat, komkommer en paprika.
  • groene smoothies
    Een groene smoothie kun je echt van alles maken, zolang je er maar groene bladgroente aan toevoegt. Super handig om restjes spinazie of bladsla op te maken in combinatie met je favoriete fruit!
  • gedroogd fruit

  • avocado
    Steeds meer mensen Groene Smoothiekomen erachter dat avocado super gezond is! Het is niet alleen goed voor je huid, vetverbranding en hormonen. Maar ook nog eens super lekker én vullend. Probeer eens een avocado met een beetje olijfolie, peper & zout of gevuld met hüttenkäse!
  • stukje pure chocolade (min.72% cacao)
  • gemengde (ongebrande) noten gemengd met gedroogd fruit, zoals bv. abrikozen, dadels (met mate), cranberries
    Er zijn veel noten en allemaal hebben ze verschillende gezondheidsvoordelen. Ben je benieuwd welke noten jij het beste tussendoor kan eten? Hier worden amandelen, cashewnoten en vele anderen besproken 🙂
  • stukjes magere vleeswaaren of vis met tomaatjes, komkommer, sla, augurken en/of olijven.
  • Zelfgemaakte healthy baksels
    Bij Floraa zijn we dol op deze gezonde yoghurt-taart. Die mag altijd tussendoor, en Inge van de Bakparade eet het zelfs als ontbijt! Ook genieten we van onze gezonde chocolademuffins. Vooral handig als je meerdere mensen op bezoek krijgt!
  • gezonde yoghurt taart recept, healthy yoghurt taart de bakparade
blank
Susan

Susan is mama van drie en geeft voorlichting op sportclubs over voeding en beweging. Sinds kort geeft ze ook kookworkshops voor kinderen en ouders. Klik hier voor haar persoonlijke pagina!