Stress

stress verminderen burn-out behandeling bijnieruitputting behandeling ademhalingstherapie

Voor bijnieruitputting / burn-out behandeling kijk onderaan de pagina

Stress verminderen

Niemand ontkomt in deze moderne wereld meer aan het fenomeen: ‘Stress’. Één op de drie mensen lijdt op dit moment aan een vorm van Burn-out of overspannenheid en bijna iedereen toont onbewust kenmerken van stress zoals versnelde ademhaling, hoge bloeddruk, slapeloosheid, vermoeidheid, verstopping en hoofdpijn. Stress (ook wanneer er geen duidelijke klachten zijn) is een grote boosdoener voor ons lichaam. Het versnelt onze veroudering direct en maakt ons op lange termijn dik en ziek. De oorzaak hiervan is dat zelfs lichte vormen van stress je ademhaling, hormoonhuishouding, hartslag en stofwisseling uit balans brengen. Omdat je lichaam hierdoor minder voedingsstoffen op kan nemen versnelt het onze veroudering nog sterker. 

Bij Floraa gaan we samen kijken hoe we jouw stress verminderen en jou leren hoe je acute vormen van stress direct kunt laten verdwijnen. Nu zul je misschien denken dat een kleine aanpassing aan je stressniveau niet zo’n groot verschil kan maken als het op veroudering aan komt maar dat kan toch echt! Namelijk als volgt: Je komt net uit een lastige situatie zoals een moeilijk gesprek met je partner, collega, familie of je bent op weg naar een lastige situatie en ervaart stress. Vervelend, maar dat gaat zo wel weer over zul je denken. Dit is helaas niet het geval want je stresshormoon blijft nog uren lang actief in je lichaam en dat gaat ten koste van allerlei andere belangrijke lichaamsfuncties.

Stress is ook nuttig!
Van oorsprong vinden stressreacties in ons lichaam plaats tijdens bedreigende situaties. Het zet ons lichaam in de overlevingsmodus en maakt ons snel, alert en sterk. Stress zorgt ervoor dat een moeder letterlijk een auto op kan tillen wanneer haar kind eronder ligt en laat ons sneller rennen dan je ooit kon denken wanneer we in gevaar zijn. Het wordt pas link wanneer we gaan kijken naar stressreacties door psyche. Tegenwoordig staat ons lichaam vaak chronisch in de stressmodus doordat we de hele dag piekeren over werk, relaties, een hypotheek en noem maar op. Omdat wij deze situaties niet als levensbedreigend beschouwen, zullen de meeste mensen niet door hebben dat ze permanent een hoog stressniveau hebben en hun lichaam daar wel degelijk onder lijdt.

Op de pagina Coaching vind je meer over Floraa’s werkwijze en tarieven, hieronder vind je inhoudelijke informatie over wat je gaat leren en bereiken tijdens een coachingconsult voor ‘Stress’.

Wat ga je leren bij Floraa?

  • Hoe werkt stress?
  • Samen gaan we kijken of jij lichamelijke symptomen van stress vertoont die je wellicht zelf nog niet eerder aan stress gelinkt hebt.
  • We meten je hartslag en bloeddruk en laten je dan tien minuten een geluid horen dat je gaat volgen met je ademhaling. Hiervoor gebruiken we de ‘Respicon Methode”.
  • Terwijl je ademt krijg je uitgelegd hoe je door de juiste ademhaling acuut stress zal verminderen en kom je te weten waarom mensen met een constante ademhaling (en hartritme) slanker en energieker zijn dan degene die daar nooit bij stil staan.
  • Je krijgt uitgelegd hoe het mogelijk is om stress op de eerste plaats al te voorkomen voor zover mogelijk.
  • Tot slot krijg je een hand-out mee met leuke tips & trucs om je stress te beperken.

Je bent vrij om na je Stress ‘Happy Healthy Hour’ terug te komen om met behulp van de Respicon-Methode je ademhaling te trainen (ademhalingstherapie). Je kan ook het geluid van de juiste ademhaling aanschaffen zodat je zelf thuis kan oefenen. Hierbij krijg je op USB het geluid mee dat is afgestemd op jouw optimale ademfrequentie.

Ademhalingstherapie

Iedereen met of zonder directe klachten kan terecht voor ademhalingstherapie.
Floraa maakt gebruik van de Respicon-Methode (www.respicontrol.nl) waarbij wordt geleerd, hoe je optimaal kunt ademen naar jouw ideale frequentie. De methode is oorspronkelijk een veelgebruikte methode bij managers van grote internationals, politiekorpsen en ambulancepersoneel om stress weg te nemen en kent ook vele toepassingen zoals:

respicon

  • Valse hartklachten, onregelmatige hartslag en hoge bloeddruk
  • Burn-out, faalangst en concentratieproblemen
  • Versnelde ademhaling, benauwdheid, hyperventilatie en druk op de borst
  • Angsten, paniek, onrust en prikkelbaarheid
  • Flauwvallen, duizeligheid, hoofdpijn en tintelingen in handen of gezicht
  • Aggressie
  • Opgeblazen gevoel, verstopping en andere maag/darmklachten
  • Slapeloosheid, vermoeidheid, trillende handen en het altijd maar koud hebben
  • Zwangerschap

Na het lezen van bovenstaande zul je wel begrijpen dat de Respicon-Methode niet alleen geschikt is wanneer je klachten hebt maar eigenlijk een ware toevoeging kan zijn voor iedereen. Voor meer informatie kun je natuurlijk altijd even mailen!

Burn-out behandeling / bijnieruitputting behandeling:

Wanneer je net de diagnose burn-out of in het Nederlands bijnieruitputting hebt gekregen zul je waarschijnlijk niet weten waarmee je moet beginnen om ze snel mogelijk weer op de been te zijn. Een Bijnieruitputting behandeling is dan ook geen simpel dieet. Het is een combinatie van voeding, specifiek gericht op het herstellen van je bijnier, een paar supplementen tegen het tekort en tegen depressieve gevoelen, rust op specifieke momenten, speciale beweging, ademhaling en nog veel meer. Ik weet zelf hoe het is om in een burn-out terecht te komen en ik wil anderen daar dan ook zo snel mogelijk uit helpen. Mijn  bijnieruitputting behandeling is heel divers en de werkzaamheid is bewezen. Ook als je niet zeker weet of je bijnieruitputting hebt kunnen we dit samen testen aan de hand van een paar praktische testjes en een vragenlijst.

De behandelijk voor burnout of bijnieruitputting neemt gemiddeld 6 uur in beslag verspreid over 4 contactmomenten. Het doel is om jou binnen twee maanden weer fit te hebben. Na twee maanden moet je niet vergeten dat je nieren nog steeds aan het bijkomen zijn. We gaan dan ook samen een plan maken om de bijnier niet opnieuw te belasten. Een goede vorm van ontspanning is zeer belangrijk om het herstel te bevorderen. Ik heb hiervoor zelf meditatie gedaan maar dit kan iedereen anders invullen. Regel één is luisteren naar je lijf, maar dat ga je van me leren!