Koolhydraat-arm eetdagboek van Con-serveert

Vandaag kijken we een weekje mee met Conny. Conny viel een aantal jaar geleden 18 kilo af, zónder honger.
Met deze 5 tips heeft ze haar doel bereikt. Wanneer mensen een hoop kilo’s verliezen, zijn andere mensen altijd heel benieuwd wat zij dan de hele dag zoal eten. Vandaag kun je dat precies zien! Ben je benieuwd naar een recept? Reageer dan hieronder, dan plaatsen we het zo snel mogelijk op de site! 🙂


Wat leuk dat je een paar dagen meekijkt wat ik eet! Ik ben Conny van de foodblog Con-serveert en ik woon in Bremen,  Duitsland. Sinds begin 2013 ben ik overgestapt op koolhydraatarme voeding. Zonder vlees, want dat liet ik al langer staan. En inmiddels kook ik ook zonder tarwe, gluten en geraffineerde suikers.

Deze manier van eten heeft me een gewichtsverlies van 18 kilo én een betere gezondheid opgeleverd. Ik wil dus niet meer anders!

Deze week heb ik speciaal voor jullie braaf mijn koolhydraten (KH) geteld, zodat jij ook weet hoeveel carbs er ongeveer in mijn maaltijden zitten. Ik probeer trouwens zelf niet meer dan ongeveer 60-70 KH per dag te eten. Dat lukt me meestal makkelijk.

Ben je er klaar voor?

Dag 1 – dinsdag

Ochtend (10 KH)
De dag begint om half zeven met mijn favoriete ontbijt: soja-yoghurt met fruit, noten en zaden. Dit keer aardbeien van de boerderij achter mijn huis, en bosbessen, wat walnoten en hennepzaad. En wat noooooit ontbreekt: koffie!

De rest van de ochtend ben ik bezig met het huis schoonmaken 🙁 .

Snack (0 KH)
Mijn ochtend tussendoortje bestaat uit … koffie! Ik ga altijd even lekker zitten voor mijn soja-latte.

Middag (18 KH)
12.30 uur, lunchtime! Ik heb eens gekeken wat ik nog had liggen, en daarvan heb ik een omelet California gemaakt. De vulling bestaat uit tomaat, rode ui, avocado en mozzarella. Paar pistachenoten erover heen en smullen maar!

Avond (20 KH)
Vanmiddag heb ik lekker aan mijn blog gewerkt. Daarna snel de keuken in om een recept uit te proberen uit een Duits vegaan kookboek: pasta ‘bolognese’. Wel aangepast hoor: natuurlijk geen gewone pasta maar iets nieuws: low carb soja-spaghetti. Extra groente erbij … mmmm, heerlijk!

En o ja, had ik al gezegd dat ik pas klaar ben met eten als ik mijn espressootje op heb 😉 ?

Snack (0 KH)
Soms heb ik ’s avonds nog trek in een klein hapje. Ik trakteer mezelf vanavond op een zelfgebakken low carb cracker met een plak kaas.

eetdagboek dag 1

Dag 2 – woensdag

Ochtend (15 KH)
Ik ontbijt om half zeven. Ik zei het al, het is een standaard favoriet: soja-yoghurt, nu met een halve kaki, wat bosbessen en een wilde perzik, pecans, hennepzaad en zonnebloempitjes.

Vanochtend ben ik onderweg op de fiets. Mijn tussendoortje schiet er daardoor bij in, druk druk druk 😉 . Is geen probleem, ik heb ook helemaal geen behoefte om iets te eten. Zo lang ik maar weet dat ik op tijd thuis ben voor lunch haha.

Middag (15 KH)
Om een uur of half één lunch ik met een salade van bio-romana, geitenkaas, aardbeien en walnoten. Ik heb niet de moeite genomen om een dressing te maken, maar heb de salade gewoon besprenkeld met wat notenolie en balsamico-crème.

Snack (0 KH)
Vanmiddag maak ik nog een soja latte bestrooid met wat kaneel klaar.

Avond (20 KH)
Diner vandaag is één van mijn persoonlijke favorieten: bataat-rösti met gerookte zalm. Ze lagen iets te lang in de pan, vandaar de lekker doorbakken kleur op de foto. Natuurlijk komt er extra groente bij in de vorm van komkommer, tomaatjes en tuinkers. En mijn espresso als toetje.

Vanavond heb ik verder niks gesnackt. Geen behoefte, maar dat verschilt per dag.

eetdagboek dag 2

Dag 3 – donderdag

Ochtend (10 KH)
Om half zeven is het weer ontbijt-tijd! En ja, ook nu weer soja-yoghurt, met zowaar kruisbessen (jummie) en natuurlijk aardbeien, en ook nu weer wat zaden. Misschien vind jij het saai, bijna elke dag yoghurt, maar ik zoek mijn afwisseling in de toppings. Zo is er voor mij niks saais aan!

Snack (7 KH)
Tussendoor neem ik mijn vertrouwde bakkie soja latte. Met een snack: een ‘Nip-Con‘. Ofwel een zelf gemaakte gezonde ‘Nippon’ chocolade rijstkoek.

Middag (12 KH)
Na de hele ochtend in de weer te zijn geweest met boodschappen doen, lunch ik vrij laat, tegen half twee. Ik maak mijn low carb Paleo poffertjes.

Eigenlijk is het een bord groente, want het hoofdbestanddeel is … aubergine! Deze jongen was zo groot, dat ik de plakken doormidden moest snijden. Tja, dan zien ze er dus niet meer zo mooi rond en ‘pofferig’ uit, maar smaken er niet minder om.

Avond (24 KH)
Ik heb een fikse middagwandeling gemaakt, dus ik heb trek. Vanavond heb ik zin in India! Ik maak een lekkere curry met veel groente: bloemkool, tomaat, rode ui en champignons. De aubergine die ik nog van vanmiddag over heb, bak ik in wat kokosolie en bestrooi ik met za’atar. En natuurlijk sluit ik weer af met mijn espressootje.

 

Snack (0 KH)
’s Avonds neem ik nog een low carb cracker met kaas.

 

eetdagboek dag 3

Dag 4 – vrijdag

Ochtend (11 KH)
Vandaag ontbijt ik eens anders, omdat ik een recept voor mijn blog aan het testen ben met chia. Het wordt choco-chiapudding met kersen, geïnspireerd op de smaak van het bekende Schwarzwalder Kirsch gebak uit Duitsland.

Daarna maak ik een wandeling naar de bio-supermarkt om nog wat inkopen te doen.

Snack (2 KH)
Om een uur of elf neem ik mijn soja latte, met een stukje 85% chocolade.

Middag (13 KH)
Ook een foodblogger heeft wel eens geen zin om te koken 😉 . Maar dat wil niet zeggen dat het een saaie lunch is: ik zoek gewoon lekkers uit de koelkast bij elkaar. Dat resulteert in een bord met sla, tomaatjes, rivierkreeft, eitje en nog wat avocado. Low carb cracker met boter erbij en klaar is de lunch.

Avond (25 KH)
Ik heb een heerlijke overdaad aan fruit en groente in huis. En vrijdag is bij mij meestal restjes-opmaak-dag, dus ik snuffel wat bij elkaar. Het wordt zalm uit de oven met kruisbessensaus, aangevuld met een groente-roerbak met o.a. bloemkool, die nog over is van gisteren.

Snack (véééél KH 🙂 )
Het is lekker weer dus er wordt een avond-fietstochtje gemaakt. En ja, dan kom je langs de ‘Eisbude’ … en als je zondigt dan moet je het goed doen! Ik kies een walnoten-creatie om het begin van het weekeinde te vieren. Dan krijg ik tenminste nog gezonde walnoten binnen haha.

dag4

Zaterdag

Ochtend (13 KH)
Weekend!! Wow, en zowaar uitgeslapen! Om negen uur zit ik pas aan het ontbijt: soja yoghurt met een lekkere fruit mix. Wat zaden en noten maakt het af.

Middag (ik schat zo’n 33-35 KH)
Wat is er leuker dan lekker te gaan fietsen en onderweg op een terras aan de Weser te lunchen?
En dat het precies dán gaat regenen, terwijl jij droog onder de parasol van een heerlijke salade met geitenkaas en peer zit te genieten (nee, het zijn geen augurken op de foto, het zijn echt peren), met een glas bubbel-water erbij. En een cappucino als toetje…

Avond (5 KH)
Na een fietstocht van bijna 50 kilometer houd ik het vanavond simpel en koolhydraatarm. Ik maak komkommer-subs gevuld met tonijn, en eet er een cracker met kaas en gebakken ei bij. Espresso toe, helemaal tevreden!

Snack (4 KH)
’s Avonds gun ik mezelf een lekker rood wijntje met een paar blokjes kaas. Het is tenslotte weekend!

En zo eindigt mijn eetdagboek alweer. Vijf dagen koolhydraatarm smikkelen. Ik hoop dat ik je met dit eetdagboek heb kunnen inspireren!

dag5

Leuk als je ook een kijkje komt nemen op Facebook, Pinterest of Instagram.

 

blank
Floor

Ik ben Floor, oprichtster van www.floraa.nl. Via deze weg wil ik jullie inspireren op het gebied van gezond en zo natuurlijk mogelijk leven. Veel plezier!

I am Flora, the founder of www.floraa.nl/en/. By this blog I want to inspire you to eat and live natural, happy & healthy. Enjoy!