3 apps die je mentale gezondheid verbeteren

apps voor je mentale gezondheid

Mentaal geluk heeft een grote invloed op je fysieke gezondheid. Het is daarom belangrijk om lekker in je vel te zitten! Helaas is dat voor velen niet zo gemakkelijk. Natuurlijk bestaat er goede professionele hulp, maar er zijn ook een aantal apps die je goed op weg kunnen helpen naar een betere mentale gezondheid. Je hebt ze altijd bij je, wanneer je net even dat extra steuntje in de rug

Eet naar het seizoen: welke voeding past bij welk seizoen?

herfst

Ik ben een groot voorstander van seizoenseten. De natuur heeft het voor elkaar en biedt aan wat er op dat moment nodig is om in balans te blijven. Bijvoorbeeld Pompoensoep. Dit is niet alleen heel voedzaam in vitaminen en mineralen, maar verwarmt je lichaam ook. Het is een stevige soep die je lichaam helpt voor te bereiden op stevigere tijden m.b.t. warmtehuishouding. Herfst: In de herfst is het oogsttijd van

6 redenen om niet voor een vetarm dieet te kiezen

vetarm dieet

Alhoewel koolhydraatarme diëten steeds populairder worden, zijn er ook nog steeds veel mensen die juist voor een vetarm dieet kiezen. Zonde. In dit artikel lees je 6 nadelige effecten van een vetarm dieet. 1: Een vetarme dieet is vaak minder effectief In tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, is een vetarm dieet minder effectief dan andere diëten (zoals een koolhydraatarm dieet). Er zijn tal van onderzoeken die dit bewijzen. Zo

Brownie balletjes + recept

brownieballen

We zijn weer terug uit Nederland. Het was geweldig om iedereen weer te zien, maar ook heel vermoeiend. Na een paar dagen uitgerust te hebben riep de keuken me weer en ben ik aan de slag gegaan. Het werd een recept voor brownie balletjes, boordevol eiwitten en vezels en heerlijk smeuïg! Dit recept is makkelijk om te maken en snel klaar. Wat heb je nodig voor ongeveer 20 brownie-balletjes: 30 gr

Zo, en nu ga je groente eten! Eet meer groente tips.

groente

Groente… van kinds af aan hebben we daar een associatie mee. Niet altijd positief, want vaak is het onderwerp van een avondeten discussie. Dit merk ik ook bij mijn eigen kinderen, het is altijd de groente die de discussie oplevert. Het is erg belangrijk om groente te eten, er zitten veel vitamines en mineralen in. Maar dat wist je vast al. Wist je ook dat de vele fytonutriënten en anti-oxidanten van levensbelang

Verkoelende voeding: tips en recepten

verkoelende voedingsmiddelen

Hou jij van warmte of zit je liever in de schaduw? Wist je dat dat ligt aan je aangeboren constitutie? Dit is je innerlijke lichaamsbouw en gedeeltelijk bepalend voor je karakter en uiterlijk. In een ander blog zal ik hier verder op in gaan. Maar deze week kan iedereen wel wat verkoeling gebruiken, ongeacht je constitutie. Voeding en drinken zijn hier handige hulpmiddelen bij. Je gebruikt daarbij de thermische werking van voeding.

Recept voor bananenpannenkoeken

bananenpannenkoeken

Voor een goed ontbijt maak ik altijd tijd. Hoe warm het hier in Mexico ook is. Een van mijn ontbijt favorieten zijn de bananenpannenkoeken. Heerlijk vullend en erg gezond. Dit ontbijt is snel klaar te maken, dus ook handig voor drukke dagen. Ingrediënten voor bananenpannenkoeken 250 gram (zeer rijpe) bananen, zonder schil 2 eieren 50 gram rijstmeel 30 gram kokosmeel 10 gram cacao 65 gram amandelmelk 1 tl vanille-extract 2

De voordelen van amandelmeel + recept

amandelen

Veel recepten worden tegenwoordig gemaakt met amandelmeel. Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van amandelmeel? Helaas is het wel erg duur in aanschaf, maar de voordelen mogen er wezen. Kom je deze zomer nog in of door Duitsland? Daar is het amandelmeel goedkoper dan bij ons. Even inslaan dus! De voordelen van amandelmeel Amandelmeel is rijk aan vitaminen en mineralen Het bevat minder koolhydraten dan tarwemeel. Een prima alternatief dus

Hoe gezond is peterselie?

hoe gezond is peterselie?

Peterselie is een caloriearm kruid dat extra smaak geeft aan gerechten. De peterselieblaadjes bevatten tal van vitamines, mineralen en fytonutriënten (secundaire plantenstof). Ze zijn rijk aan ijzer, vitamine K, vitamine A en vitamine C. Het eten van peterselie biedt diverse gezondheidsvoordelen. Zo zorgt het voor gezonde botten en voor gezonde ogen. In dit artikel wordt meer verteld over welke effecten het eten van peterselie op je gezondheid heeft. Verder kom

De fruitpizza als gezond en vullend ontbijt + recept

fruitpizza

De tijd dat mijn ontbijt bestaat uit twee bruine boterhammen met kaas is voorbij. Ik ben altijd op zoek naar manieren om mijn ontbijt te verfraaien, met bijvoorbeeld: gezonde pannenkoeken, eieren of een fruitpizza! Dit laatste heb ik onlangs ontdekt en het is zeker een aanrader voor een heerlijk gezond en goed vullend ontbijt. Ingrediënten Voor 2 personen: – 1 banaan – 1 groot ei – 100 gr havermout –